Σελίδες

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Συνέντευξη με το Γιώργο Καραϊσκάκη


Κ. Καραϊσκάκη πείτε μας για την καταγωγή σας;
Γεννήθηκα στην Άρτα, σε μια σπηλιά. Πατέρας μου ήταν ο Δημήτρης Ίσκος. Μητέρα μου η Ζωή Ντιμισκή, καλόγρια.
Πώς προέκυψε το επίθετο Καραϊσκάκης;
Επειδή τον πατέρα τον φώναζαν Καραϊσκο, που βγαίνει από την τούρκικη λέξη ¨Καρά¨ που σημαίνει φοβερός και το Ίσκος, που ήταν το επίθετό του. Από εκεί βγήκε το Καραϊσκάκης δηλ. ο μικρός Καραϊσκος.
Μιλήστε μας για τα παιδιά σας χρόνια;
Τα παιδικά μου χρόνια ήταν δύσκολα γιατί ζούσα χωρίς την υποστήριξη των γονιών μου. 
Είχατε υπηρετήσει στο στρατό του Αλή Πασά. Γιατί;
Όταν ήμουν μικρός έπεσα στα χέρια του Αλή για κάποιες παρανομίες. Στη φυλακή έμαθα γράμματα και υπηρέτησα στην αυλή του μέχρι που λιποτάκτησα.



Τι κάνατε αφού φύγατε από τον Αλή Πασά;
Πήγα στη Βόνιτσα και προσπάθησα να ξεσηκώσω την περιοχή  κατά των Τούρκων. Δεν τα κατάφερα όμως και πήγα στα Τζουμέρκα τα οποία κατάφερα να ξεσηκώσω. Αναγκάστηκα όμως να φύγω για την Ιθάκη γιατί αρρώστησα. 
Γιατί δεν συμμετείχατε στα πρώτα χρόνια της Επανάστασης;
Δεν πήρα μέρος επειδή ο Μαυροκορδάτος με κατηγορούσε ότι επικοινωνούσα με τους Τούρκους.
Πότε μπήκατε στον Αγώνα;
Το Δεκέμβριο του 1822. Μόλις τελείωσε η πρώτη πολιορκία του Μεσολογγίου.
Γιατί στο δεύτερο εμφύλιο πήγατε με τους πολιτικούς;
Πήγα με τους πολιτικούς επειδή πριν από το 2ο εμφύλιο ο Μαυροκορδάτος με κατηγόρησε για προδοσία και έχασα όλα τα αξιώματά μου. Μόλις αποκαταστάθηκα από την κυβέρνηση, για να μην υπάρξουν προβλήματα πήγα μαζί τους.
Πώς νιώσατε όταν η κυβέρνηση διόρισε τους Άγγλους Τσορτς και Κόχραν ως αρχηγούς των ελληνικών δυνάμεων στη Στερεά Ελλάδα;
Δυσαρεστήθηκα γιατί ενώ νικούσα τον στρατό του Κιουταχή, η κυβέρνηση διόρισε δύο ξένους ως αρχηγούς. Αυτοί είχαν συνηθίσει να πολεμούν σε παράταξη. Δεν καταλάβαιναν ότι οι δυνάμεις μας δεν μπορούν να πολεμήσουν έτσι.
Εσείς τι σχέδιο είχατε για να αντιμετωπίσετε τον Κιουταχή;
Το σχέδιό μου ήταν να αποκόψω τον ανεφοδιασμό του τούρκικου στρατού από τη Θεσσαλία.

Σταμάτης Αρ./Νίκος Κ., Στ1΄

Κάντε κλικ εδώ για να μάθετε 
περισσότερα για τον Καραϊσκάκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου