Τα παραμύθια είναι στην ημερήσια διάταξη το πρώτο διάστημα της προσαρμογής των μαθητών της πρώτης τάξης. Μια δραστηριότητα που εμπλέκει τους μαθητές με ευχάριστο τρόπο είναι η δημιουργία ενός συνεργατικού παραμυθιού. Να πώς:
Την καταγραφή του παραμυθιού φυσικά θα την κάνετε εσείς, είτε χειρόγραφα είτε στον υπολογιστή, αλλά την εικονογράφηση θα τη διαπραγματευτείτε με τα παιδιά (...ποιος θέλει να ζωγραφίσει τον κροκόδειλο που πήγε στην πόλη ...τη μάγισσα που τον μεταμόρφωσε σε ...). Δώστε τη δυνατότητα να ζωγραφίσουν την ίδια σκηνή και διαφορετικά παιδιά, αν το θέλουν.Αν σας το ζητήσουν, βοηθήστε τους να γράψουν κάποια λεζάντα ή διευκρίνιση πάνω στις εικόνες. Ενσωματώστε τις εικόνες τους στο κείμενο, δέστε το παραμύθι και χρησιμοποιήστε το σαν αναγνωστικό υλικό στη βιβλιοθήκη της τάξης.
Δείτε ένα δείγμα εδώ.
- Πάρτε ένα δημοσιογραφικό μαγνητοφωνάκι.
- Πατήστε το κουμπί κι αρχίστε εσείς..."Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ...ήταν ..."
- Καθώς περιφέρεστε στην τάξη προτείνετε το μαγνητοφωνάκι σε κάποιον μαθητή (από αυτούς που κρίνετε ότι είναι ετοιμόλογοι,για αρχή)
- Το παραμύθι αρχίζει σιγά-σιγά να αποκτά υπόσταση:"...ήταν ένας κροκόδειλος(μια αρκούδα, ένας νάνος ...δεν έχει σημασία)"
- Συνεχίζετε εσείς με μια μικρή μεταβατική φράση: "ένας κροκόδειλος που τον λέγανε ....(που ζούσε ...που είχε...)"
- Ένας δεύτερος μαθητής καλείται να συμπληρώσει τη φράση.
- Στο ίδιο μοτίβο συνεχίζετε προτείνοντας το μαγνητοφωνάκι από παιδί σε παιδί και εισάγοντας μικρά δικά σας στοιχεία που προϊδεάζουν για μια ανατροπή, για κάτι παράξενο, για κάτι που θα προχωρήσει την αφήγηση (...και ξαφνικά, που λέτε ..όμως δεν είχε δει ...και μετά ...)
Την καταγραφή του παραμυθιού φυσικά θα την κάνετε εσείς, είτε χειρόγραφα είτε στον υπολογιστή, αλλά την εικονογράφηση θα τη διαπραγματευτείτε με τα παιδιά (...ποιος θέλει να ζωγραφίσει τον κροκόδειλο που πήγε στην πόλη ...τη μάγισσα που τον μεταμόρφωσε σε ...). Δώστε τη δυνατότητα να ζωγραφίσουν την ίδια σκηνή και διαφορετικά παιδιά, αν το θέλουν.Αν σας το ζητήσουν, βοηθήστε τους να γράψουν κάποια λεζάντα ή διευκρίνιση πάνω στις εικόνες. Ενσωματώστε τις εικόνες τους στο κείμενο, δέστε το παραμύθι και χρησιμοποιήστε το σαν αναγνωστικό υλικό στη βιβλιοθήκη της τάξης.
Δείτε ένα δείγμα εδώ.
Εξαειρετική ιδέα κ πανέμορφο το παραμύθι σας! Ανυπομονώ να το εφαρμόσω!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή επιτυχία! :)
ΔιαγραφήΠολύ καλό,θα βοηθήσει τα παιδιά να δέσουν και ως ομάδα! Θα το εφαρμόσω από βδομάδα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέτρο, διάβασα τις ωραίες δραστηριότητές σου για τη γνωριμία της ομάδας, άρα έχεις ήδη αρχίσει τη δουλειά σ αυτόν τον τομέα. Σίγουρα θα διαβάσουμε και μοναδικά συνεργατικά παραμύθια σύντομα.
Διαγραφή