Σελίδες

Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

Πλάτων Αντωνίου: Greece...

Δυσκολεύεται να μιλήσει τα ελληνικά παρόλα αυτά συστήνεται διεθνώς ως Έλληνας…

«Στην καρδιά μου αισθάνομαι Έλληνας. Η ψυχή μου είναι ελληνική. Στο μυαλό είμαι Βρετανός αλλά θεωρώ τον εαυτό μου και πολίτη του κόσμου».

Ο λόγος για τον Πλάτωνα Αντωνίου, γνωστός ως Platon, οι φωτογραφίες του οποίου έχουν γίνει εξώφυλλα σε περιοδικά όπως: New York Times Magazine, Rolling Stone, Vanity Fair, Esquire, GQ, Sunday Times Magazine κ.ά

Γεννημένος το 1968 στο Λονδίνο από πατέρα Έλληνας και μητέρα Αγγλίδα, μεγαλώνει αρχικά στην Ελλάδα. Τη  δεκαετία του ΄70  η οικογένειά του μετακομίζει στην Αγγλία. Εργάζεται αρχικά για τη βρετανική Vogue. Στη συνέχεια αποδέχεται την πρόσκληση να εργαστεί για τον Τζον Κένεντι Τζούνιορ και το πολιτικό του περιοδικό «George». Το 2007 φωτογραφίζει τον Βλαντιμίρ Πούτιν για το περιοδικό Time. Για τη φωτογραφία του απονέμεται 1ο βραβείο στο Press Photo Contest World. Το 2008 υπογράφει πολυετές συμβόλαιο  με την New Yorker. Καθιερώνεται στον κόσμο της φωτογραφίας μέσα από πορτραίτα πολιτικών ηγετών του κόσμου όσο και σταρ του Χόλλυγουντ


Το Νοέμβριο του 2012 παρουσιάζει στη Γαλλία, στην γκαλερί του πολυκαταστήματος Κολέτ, το νέο του έργο με τίτλο ¨Greece¨. Πρόκειται για φωτογραφίες που δημιούργησε στην Πάρο σε μία περίοδο 25 ετών. 





Για τη συγκεκριμένη έκθεση ο ίδιος αναφέρει: 

«Έχω δεχτεί κριτική επειδή οι φωτογραφίες μου δεν απεικονίζουν τη σύγχρονη Ελλάδα αλλά δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου. Για μένα η Ελλάδα είναι το όνειρο της παιδικής μου ηλικίας. Αντιπροσωπεύει έναν γήινο και ειλικρινή τρόπο ζωής. Γι' αυτό και θέλησα να αποτυπώσω με τον φακό μου τον πολιτισμό της που εξαφανίζεται με πολύ γοργό ρυθμό». 

Για τον Πλάτων: «Δεν έχει σημασία αν αποκτούμε ρυτίδες όσο μεγαλώνουμε. Μια κιθάρα δεν πρέπει να είναι καινούργια για να είναι τέλεια. Πρέπει να έχει γρατσουνιές που να δείχνουν ότι ήταν παρούσα σε πολλές υπέροχες βραδιές».  


Στη χώρα μας δεν έχει ακόμη κατορθώσει να παρουσιάσει το έργο του διότι: «Δεν μου το ζήτησε κανείς. Για μένα το να έρθει αυτή η έκθεση στην Αθήνα θα είναι σαν την επιστροφή στο σπίτι και εύχομαι να συμβεί… Μου φαίνεται περίεργο που δέχομαι προτάσεις από το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη, από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις αλλά ποτέ δεν έχω δείξει δουλειά μου στην Ελλάδα ενώ θεωρώ τον εαυτό μου έλληνα φωτογράφο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου