Σελίδες

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Ποιοι είναι οι συγγραφείς;




Βιογραφικό σημείωμα: κλικ εδώ

Χρησιμοποιείστε τα παρακάτω στοιχεία για να γράψετε τη βιογραφία του αγαπημένου σας συγγραφέα.
  • Τόπος και χρονολογία γέννησης, στοιχεία για την οικογένεια του για την παιδική του ηλικία κτλ.
  • Χαρακτηριστικά στοιχεία της προσωπικότητάς του ως ανθρώπου, αλλά και ως συγγραφέα.
  • Σπουδές, πρώτη επαφή με το γράψιμο, τα έργα του.
  • Κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον που να αφορά το συγγραφέα.



Ονοματικές και ρηματικές εκφράσεις: κλικ εδώ

  • Βρείτε στο βιογραφικό της Άλκης Ζέη ρηματικές φράσεις όπως οι παραπάνω και μετατρέψτε τες σε ονοματικές:

Επιστρέφει στην Ελλάδα οικογενειακώς.
Επιστροφή στην Ελλάδα οικογενειακώς.

Πώς συνδέουμε προτάσεις:


  • Από το κείμενο "Βιογραφία της Άλκης Ζέη¨ βρείτε στο χρωματισμένο μέρος τις ανεξάρτητες και τις εξαρτημένες προτάσεις και συμπληρώστε τον πίνακα:

  • Προσπαθήστε να ενώσετε τις παρακάτω προτάσεις κάνοντας τη μία από τις δύο εξαρτημένη. Χρησιμοποιήστε τις λέξεις ή φράσεις που είναι στην παρένθεση.

π.χ.
- Μου αρέσει το διάβασμα. Διαβάζω πολλά βιβλία, (γιατί)
Διαβάζω πολλά βιβλία γιατί μου αρέσει το διάβασμα.

- Είδα το πολύχρωμο βιβλίο και ενθουσιάστηκα πάρα πολύ. (όταν)
- Διάβασα πολύ και κουράστηκαν τα μάτια μου. (επειδή)
- Διάβαζε τόσο σιγανά. Μόλις μπορούσα να τον ακούσω, (ώστε)
- Είχε πολλά βιβλία. Δεν έδινε κανένα στους φίλους του. (αν και)


  • Βάλτε κόμμα όπου χρειάζετε στο παρακάτω κείμενο:


Συνέντευξη με την Κίρα Σίνου...

- Πού ζείτε;
Στην Κηφισιά.
- Με ποιους άλλους ζείτε;
Με την εγγονή μου το γιο μου και τη γυναίκα του. Μαζί μου ζουν ακόμα ένα σωρό σκύλοι γάτες και χελώνες.
- Πού γεννηθήκατε;
Στο Ροστόβ μια πόλη της Ρωσίας.
- Πού μεγαλώσατε;
Στο Ροστόβ στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα.
- Ποια είναι η αγαπημένη σας ασχολία;
Το διάβασμα.
- Τι απεχθάνεστε;
Την αγένεια και την υποκρισία.
- Τι θέλατε να γίνετε όταν ήσασταν παιδί;
Όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω γιατρός αλλά όταν σπούδαζα δεν υπήρχε ιατρική σχολή στη Θεσσαλονίκη.
- Πείτε μας για τα βιβλία σας...
Τ’ αγαπώ. Είναι παιδιά μου γιατί βγήκαν από μέσα μου. Πιστεύω πως τα θέματα που μ’ ενδιαφέρουν, ενδιαφέρουν ακόμα τα παιδιά.
- Πώς ακριβώς γράφετε;
Έχω μια ιδέα. Αν πρόκειται για κάποιο ιστορικό ή παλαιοντολογικό θέμα κάθομαι και διαβάζω. Προσπαθώ να βρω όσα περισσότερα βιβλία μπορώ πάνω στο θέμα μου. Ύστερα ανοίγω ένα καινούριο αρχείο στο κομπιούτερ κι αρχίζω.
- Γιατί γράφετε;
Γράφω γιατί το έχω μέσα μου. Γράφω γιατί μ’ αρέσουν ορισμένα θέματα και θέλω να τα μοιραστώ με τους αναγνώστες μου. Γράφω γιατί αγαπώ τα βιβλία.

www.haef.gr (διασκευή)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου