Σελίδες

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Συνέντευξη με τη Μαντώ Μαυρογένη/Μαυρογένους



Πού γεννηθήκατε κ. Μαυρογένους; Μιλήστε μας για την οικογένειά σας.
Γεννήθηκα στην Τεργέστη (Ιταλία) το 1796. Εκεί ζούσε ο πατέρας μου Νικόλαος, μεγαλέμπορος και μέλος της Φιλικής Εταιρίας.
Τι μόρφωση είχατε;
Ο πατέρας μου φρόντισε για τη μόρφωσή μου. Ήξερα και τρεις ξένες γλώσσες: Ιταλικά, Γαλλικά και Τούρκικα.


Πότε ήρθατε στην Ελλάδα;
Στην Ελλάδα ήρθα το 1820. Εγκαταστάθηκα στην αρχή στην Τήνο και αργότερα στη Μύκονο από όπου καταγόταν η μητέρα μου, η Ζαχαράτη.
Τι κάνατε όταν ξέσπασε η Επανάσταση του ΄21;
Όταν ξεκίνησε η Επανάσταση ήμουν 25 ετών. Κατάφερα να ξεσηκώσω τους κατοίκους της Μυκόνου. Με δικά μου έξοδα εξόπλισα πλοία και κυνήγησα του πειρατές που έκαναν επιδρομές στα νησιά των Κυκλάδων.



Από ότι ξέρουμε δημιουργήσατε δικό σας στόλο και στρατιωτικό σώμα. Πείτε μας λεπτομέρειες;
Δημιούργησα ένα στόλο έξι πλοίων και στρατιωτικό σώμα που αποτελούνταν από 16 λόχους των 50 ανδρών. Με τη δύναμη αυτή πήρα μέρος στις μάχες της Καρύστου, του Πηλίου, της Φθιώτιδας και της Λειβαδιάς.
Τι κάνατε με το τέλος της Επανάστασης;
Πήγα και έμεινα στο Ναύπλιο. Εκεί ο Καποδίστριας με τίμησε για ότι έκανα δίνοντάς μου το βαθμό της αντιστρατήγου και μια μικρή σύνταξη για να ζήσω.
Μικρή σύνταξη; Μα ήσασταν πλούσια.
Ναι, ήμουν. Ξόδεψα όμως όλα τα χρήματά μου (700.000 γρόσια) για την Επανάσταση.


Μέχρι πότε μείνατε στο Ναύπλιο;
Μέχρι τη δολοφονία του Καποδίστρια. Έφυγα μετά για τη Μύκονο. Επειδή όμως πλέον ήμουν φτωχή πήγα να ζήσω στην Πάρο σε συγγενείς μου.
Είχατε και ένα σπαθί που το δώσατε στον Καποδίστρια;
Ναι, ένα σπαθί που προερχόταν από τα χρόνια του Μ. Κωνσταντίνου. Πάνω του είχε την επιγραφή "Δίκασον Κύριε τους αδικούντας με, τους πολεμούντας με, βασίλευε των Βασιλευόντων". Το χάρισα στον Καποδίστρια.

Μαρία Ν./Χριστίνα Χ., Στ1΄

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου