Σελίδες

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

ΚΟΝΚΟΡΝΤ!!



Το Κονκόρντ (Concorde) ήταν το ένα από τους δυο τύπους υπερηχητικών επιβατηγών αεροπλάνων που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, (το άλλο ήταν το Tupolev Tu-144), αλλά το μόνο που εντάχθηκε σε δρομολογημένες πτήσεις. Το Κονκόρντ αποτέλεσε για περίπου μισό αιώνα το καύχημα της αγγλο-γαλλικής αεροναυπηγικής συνεργασίας, πετούσε με ταχύτητα 2,02Μαχ (= 2,02 φορές την ταχύτητα του ήχου) σε μέγιστο ύψος 60.000 πόδια.



Η πρώτη πτήση του Κονκόρντ έγινε με το Γαλλικό πρωτότυπο 001(F-WTSS) στις 2 Μαρτίου του 1969 από την Τουλούζη της Γαλλίας, ενώ 37 ημέρες αργότερα, στις 9 Απριλίου απογειώθηκε και το πρώτο Αγγλικό πρωτότυπο Κονκόρντ 002(G-BSST) από το Φίλτον της Αγγλίας. Άρχισε να πετά ως επιβατικό αεροσκάφος στις 21 Ιανουαρίου 1976 και από τότε έχει μεταφέρει 2,5 εκατομμύρια επιβάτες.
Κατασκευάστηκαν συνολικά 20 αεροσκάφη, 2 πρωτότυπα, 2 προ-παραγωγής, 16 παραγωγής, από τα οποία 2 δεν μπήκαν σε εμπορικές πτήσεις. Όλα, εκτός από 2, έχουν διατηρηθεί.


Στις 26 Ιουλίου 2000 το Κονκόρντ της πτήσης Air France 4590 συνετρίβη στη Γαλλία, η μόνη απώλεια αεροσκάφους Κονκόρντ.
Η κρίση που περνούσε η πολιτική αεροπορία μετά τις 11/9, η συντριβή του Κονκόρντ της πτήσης 4590 και το συνεχώς αυξανόμενο κόστος συντήρησης του γερασμένου Κονκόρντ οδήγησαν στην απόσυρση του. Το τελευταίο Κονκόρντ της Air France απογειώθηκε στις 30 Μαΐου 2003, ενώ η British Airways έκανε την τελευταία πτήση με τον τύπο αυτό στις 24 Οκτωβρίου 2003.


Τα αίτια της πτώσης του Concorde.

Σε πρόστιμο 200.000 ευρώ καταδικάστηκε σήμερα η Continental Airlines για την ευθύνη της στην συντριβή του Concorde της Air France που προκάλεσε το θάνατο 113 ανθρώπων τον Ιούλιο του 2000, ανακοίνωσε γαλλικό δικαστήριο.

Το δυστύχημα προκλήθηκε όταν ένα από τα λάστιχα των τροχών του Κονκόρντ έσκασε καθώς ανέπτυσσε ταχύτητα για την απογείωση εξαιτίας μιας λάμας που προερχόταν από το αμερικανικό αεροσκάφος.


Ένας από τους υπαλλήλους της Continental Airlines, ο 42χρονος Τζον Τέιλορ καταδικάστηκε σε φυλάκιση.... 15 μηνών για την ελαττωματική κατασκευή και τοποθέτηση της λάμας. Αντίθετα, απαλλάχθηκε ο επικεφαλής της ομάδας του Τέιλορ, ο Στάνλεϊ Φορντ, 71 ετών, και τρεις Γάλλοι διοικητικοί υπάλληλοι. Σε όλη τη διάρκεια της δίκης, η Continental Airlines αρνείται την εκδοχή ότι το δυστύχημα προκλήθηκε από μια απλή λάμα μήκους 40 εκατοστών, υποστηρίζοντας πως το Concorde πήρε φωτιά πριν φτάσει στο σημείο του διαδρόμου όπου βρισκόταν η λάμα.




ΒΑΓΓΕΛΗΣ Β. ΣΤ2

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου