Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2013

Δημιουργία προφορικής φανταστικής ιστορίας και στόχοι(παιδαγωγικοί και διδακτικοί)

   
Κάθε φορά που αναλαμβάνω Ε τάξη, το πρώτο που κάνω είναι να φέρω τα παιδιά σε μια  "εύκολη "επαφή με την αφήγηση..Φυσικά δεν αναφέρω καθόλου τη λέξη αφήγηση γιατί θέλω να το κάνουν αυθόρμητα και χωρίς πίεση..Μια μέθοδος που χρησιμοποιώ είναι το "αυθόρμητο και συνεχές παραμύθι"..
 Αφού δώσω στα παιδιά  προφορικά ένα νούμερο,εξηγώ ότι πρέπει να συνεχίσει ο καθένας τη φράση του άλλου ακολουθώντας τη σειρά που τους έδωσα.. Επόμενη κίνηση είναι να δώσω εγώ πρώτη την αρχή μια ιστορίας...Από εκεί και πέρα τα παιδιά συνεχίζουν (προφορικά πάντα)την εξιστόρηση.

 Στόχοι..
1.Να γίνουν καλοί ακροατές (κάτι που είναι δύσκολο για τα παιδιά στην αρχή ).
2.Να παρακολουθεί ο καθένας με προσοχή τον άλλο χωρίς να χάσει τη σειρά και την εξέλιξη της ιστορίας.
 3.Να βρούμε τα δομικά στοιχεία μια αφήγησης..
Μετά το τέλος της  συζητάω με τα παιδιά αν τους άρεσε η ιστορία που έφτιαξαν ,αν ένιωσαν ότι της λείπει κάτι,τι άλλο θα ήθελαν να έχει,ποιο κομμάτι ήταν πιο ενδιαφέρον .Έτσι καταλήγουμε στα εξής τα οποία τα γράφω στον πίνακα.
1.Κάθε ιστορία -αφήγηση ξεκινάει με χώρο, τόπο ,χρόνο και ήρωες.
  2.Έχει ξαφνικά γεγονότα για να κρατήσει το ενδιαφέρον του δέκτη-ακροατή.
3.Έχει και άλλους ήρωες που εμπλέκονται στην αφήγηση και πολλές φορές υπάρχει διάλογος των ηρώων.
4,Γίνεται αναφορά στο πως αισθάνεται ο ήρωας (ή οι ήρωες ).
5.Πάντα κλείνει με μία ευχή ,ή μια διαπίστωση.
 Μετά το τέλος της καταγραφής  ζητάω από τα παιδιά να αντιγράψουν όσα έχω γράψει εγώ στον πίνακα και ζητάω να  παράγουν ένα γραπτό δικό τους κείμενο (συνήθως μια φανταστική ιστορία που είναι πιο εύκολη για αυτά)και έτσι γίνεται μια πρώτη προσπάθεια δημιουργίας γραπτού αφηγηματικού κειμένου..
Συνήθης διαπίστωση των παιδιών?"Κυρία είναι πανεύκολο το να λες και να γράφεις κάτι ..Είτε είναι ιστορία,είτε παραμύθι" .Αυτό είναι που κερδίζεις..Το δύσκολο να γίνεται εύκολο καθώς με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά εμπεδώνουν αυθόρμητα και πιο γρήγορα   αυτό που θεωρείται το πιο δύσκολο κομμάτι κατά την παραγωγή κειμένων.. Τη δομή ..

6 σχόλια:

  1. °º✿¸. °º✿
    Uma vez, contando a história dos três porquinhos e o lobo mau para algumas crianças, numa festinha de aniversário fiquei surpreendida com o desfecho da história que elas inventaram.
    Imagine só, uma delas disse que o lobo mau cai na panela de água quente, assustou-se e correu até a rodovia e pegou um ônibus e foi para outro país.
    As crianças tem muita imaginação e criatividade.
    Boa continuação da semana!

    ♡♫°♫°Beijinhos ·.♫
    ·.•°♡Brasil °º✿♡ ·.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Oh le Petit Chaperon rouge ! Toute notre enfance dans cette jolie illustration !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λάμπρο τέτοια tips είναι αυτά που κάνουν το μάθημα πιο εύκολο και τα παιδιά πιο παραγωγικά ..Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή