Σελίδες

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ ΤΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ! ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΠΩΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΑΠΌ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ!




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών χαιρετίζει το ψήφισμα διαμαρτυρίας του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων που αφορά το υπ’ αριθμ. 124662/Γ2/1-11-2011 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας με θέμα «Έγκριση Προγραμμάτων Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την πιλοτική τους εφαρμογή του επιστημονικού πεδίου Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης», όπου αναφέρεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα της Μουσικής και των Εικαστικών τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ως Σωματείο ελπίζαμε στην πλήρη ένταξη του Θεάτρου στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρα με την ένταξη του μαθήματος σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
Θεωρούμε αδιανόητο στη χώρα που γεννήθηκε το Θέατρο να απουσιάζει από τα Νέα Προγράμματα Σπουδών ως αυτόνομο διακριτό αντικείμενο.
Θεωρούμε επίσης αδιανόητο να διδάσκεται το μάθημα από μη εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς. Κάτι τέτοιο θεωρούμε ότι θα αποδυναμώσει την ποιότητα του μαθήματος και ότι ουσιαστικά γυρίζει το χρόνο πίσω στην προηγούμενη επιδερμική αντιμετώπιση της Τέχνης στην Εκπαίδευση.
Η προσπάθεια του Υπουργείου να δώσει εκπαιδευτικό βήμα για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής και του Θεάτρου σε μη εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς θυμίζει πολιτική απαρχαιωμένη και εκπαιδευτικά πρότυπα του παρελθόντος .
Ο μη εξειδικευμένος εκπαιδευτικός που θα κληθεί να διδάξει Θέατρο θα δημιουργήσει συγχύσεις και ατελή καλλιτεχνικά και παιδαγωγικά αποτελέσματα που μάλλον θα απομακρύνουν τους μαθητές από την καλλιτεχνική διαδικασία και τα πολιτιστικά ή δεξιοτεχνικά κέρδη.
Ας μην ξεχνάμε πως οι κλάδοι ΠΕ 18.41 – Δραματικής Τέχνης και ΠΕ 32 - Θεατρικών Σπουδών δημιουργήθηκαν ακριβώς για να θέσουν τις βάσεις αλλά και να εξελίξουν τα μαθήματα που σχετίζονται με το Θέατρο. Πως είναι οι μόνοι που γνωρίζουν από Θέατρο και η εμπλοκή τους στη συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία δεν αποτελεί πάρεργο ή συμπλήρωση ωραρίου αλλά το βασικό διδακτικό τους πεδίο.


Για όλους αυτούς τους λόγους διαμαρτυρόμαστε και ζητούμε :


Την άμεση ανάκληση της υπ’ αριθμ. 124662/Γ2/1-11-2011 (22/12/2011) απόφαση του Υπουργείου Παιδείας με θέμα «Έγκριση Προγραμμάτων Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την πιλοτική τους εφαρμογή του επιστημονικού πεδίου Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης»

Την ένταξη του Θεάτρου ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο στην πρόταση Α’ για το Νέο Σχολείο.

Την άμεση απόσυρση της πρότασης Β’ που υποβιβάζει το Θέατρο σε δραστηριότητα τέχνης πραγματοποιούμενη από οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό της οικείας σχολικής μονάδας.

Τη σύσταση των κλάδων ΠΕ 18.41 – ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ και ΠΕ 32 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Την καθιέρωση της Θεατρικής Αγωγής – Θέατρο ως υποχρεωτικό μάθημα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και τη δημιουργία οργανικών θέσεων για τους κλάδους ΠΕ 18.41 και ΠΕ 32.

Την κατά αποκλειστικότητα πρώτη ανάθεση των μαθημάτων Θεατρικής Αγωγής και Θεάτρου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στους εξειδικευμένους για το αντικείμενο του Θεάτρου κλάδους.

Την άμεση ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης που καταργεί το μάθημα «Στοιχεία Θεατρολογίας» από την Α’ Λυκείου.

Μόνιμους διορισμούς για το πρόγραμμα Αισθητικής Αγωγής στα Δημοτικά σχολεία με ΕΑΕΠ.

Όχι στις τοποθετήσεις αναπληρωτών πολλαπλών ταχυτήτων.

Υπαγωγή όλων των προσλήψεων αναπληρωτών στον κρατικό προϋπολογισμό.

Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς-όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Καμία απόλυση των διορισμένων εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ 18.41 και ΠΕ 32.

Την καθιέρωση ενιαίου δωδεκάχρονου δημόσιου δωρεάν σχολείου και την υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά σε όλη την Ελλάδα.

3 σχόλια:

  1. ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΦΟΡΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ Η ΔΟΕ ΚΑΙ Η ΟΛΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ. ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΣΟΥΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΠΕΡΙΤΤΑ. ΓΙ'ΑΥΤΟ, ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ, Η ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ-ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ. ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ, ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ ΣΩΣΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ (ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ) ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ.
      ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΟΥΣΕ ΠΟΛΥ. ΚΑΙ ΓΙΑ Ν'ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ κ. ΠΑΠΑΔΑΜΟΥ (ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΩ), ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΝΑ ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ, ΚΑΠΟΤΕ..... ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΩΡΑ.
      ΜΙΑ ΜΗΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ 8ο Δ.Σ.

      Διαγραφή
  2. Πόσα δεινά, άραγε, περιμένουν ακόμη τη δύσμοιρη Ελληνική Παιδεία;
    Που μας οδηγούν; Κάποιοι κάποτε, πιστεύω, θα λογοδοτήσουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή