Σελίδες

Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΟ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ





1. Πού γεννηθήκατε και πότε ;

-Γεννήθηκα το 1770, στο μεσσηνιακό βουνό Ραμοβούνι , όταν η μητέρα μου καταδιωκόταν από τους Τούρκους .

2. Γιατί γίνατε κλέφτης ;

–O πατέρας μου ήταν και αυτός κλέφτης . Έτσι , καθώς δεν άντεχα την καταπίεση που δέχονταν οι Έλληνες από τους Τούρκους , ανέβηκα και εγώ στα βουνά για να ζήσω μια κλέφτικη ζωή.

3. Μπορείτε να μας πείτε κάτι για την οικογένεια σας;

–Όπως σας είπα και προηγουμένως ο πατέρας μου ήταν κλέφτης και ονομαζόταν Κων/νος. Στα 15 μου παντρεύτηκα την κόρη του προεστού Λεονταρίου Καρούσου που ονομαζόταν Αικατερίνη και έγινα οπλαρχηγός . Έμεινα για πολύ λίγο στο χωριό της συζύγου μου γιατί η οικογένεια μου είχε διαμάχες με τους Τούρκους

4. Είχατε φόβο μέσα σας ;

–Οπωσδήποτε ,φοβόμουν μήπως αποτύχουμε .Σκεφτόμουν πόσο θα έπεφτε το ηθικό των Ελλήνων αν αποτυγχάνατε. Φοβόμουν για τον εαυτό μου, για τους φίλους μου και για την οικογένεια μου. Σίγουρα ο τρόμος κυρίευε στην καρδιά μου μαζί με το μίσος μου για τους Τούρκους και το πάθος μου για τον αγώνα .

5. Πείτε μας για μια από τις επιτυχίες σας;

–Φυσικά, θα σας πω για την Τρίπολη. Μόλις είχε ελευθερωθεί η Καλαμάτα. Οι περισσότεροι από τους συντρόφους μου ήθελαν να χωριστούμε και να πολιορκήσουμε διάφορα κάστρα. Εγώ όμως σκέφτηκα πως αν ενωθούμε και προσπαθήσουμε να ελευθερώσουμε την Τρίπολη θα μπορούσαμε να ελέγχουμε ολόκληρη την Πελοπόννησο.




6. Έγινε κάτι την εποχή της επανάστασης που σας πίκρανε ;

–Ναι έγινε. Ο γιος μου ο Πάνος σε μια μάχη όταν γινόταν ο εμφύλιος σκοτώθηκε και εγώ παραδόθηκα στους εχθρούς που με φυλάκισαν.

7. Και τέλος τι σας έκανε να αγωνιστείτε τόσο σκληρά για την Ελλάδα ;

 –Τα πάντα γύρω μου. Έβλεπα τον τόπο μου και τους ανθρώπους μου να υποφέρουν. Αγωνίστηκα τόσο σκληρά για να ελευθερωθούμε από τους Τούρκους όχι μόνο για τη δική μου γενιά , αλλά και τη γενιά των ανθρώπων που θα ζήσουν μετά από εμάς. Έκανα αυτό που έκαναν πάντα οι Έλληνες όταν έχαναν την ελευθερία τους ή όταν κάποιος προσπαθούσε να τους την πάρει . Και σίγουρα αξίζει τον κόπο να αγωνίζεται για την ελευθερία του και να την διεκδικεί.

Ακύλας Π. ΣΤ2

1 σχόλιο:

  1. Μπράβο σας! Με τέτοιες βιωματικές δραστηριότητες εμπλέκονται προσωπικά τα παιδιά και νοηματοδοτούν με το δικό τους τρόπο τα γεγονότα. Το είχα κάνει κι εγώ όταν είχα Έκτη και εξεπλάγην από τα αποτελέσματα. Και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή