Σελίδες

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

ΔΟΥΝΑΒΗΣ




Κρουαζιέρα θα σε πάω… όχι όμως Νίσυρο και Σαντορίνη. Κρουαζιέρα με ποταμόπλοιο. Η πρώτη που μου έρχεται στο νου είναι στον χιλιοτραγουδισμένο Νείλο. Υπάρχουν όμως και τα ποτάμια της Ευρώπης,
ο Δούναβης, ο Ρήνος και οι παραπόταμοι τους. Πρόκειται για μια άλλη εμπειρία…Πέρα από τις κρουαζιέρες στο Νείλο, κρουαζιέρες σε ποτάμια πραγματοποιούνται σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Tα περισσότερα δρομολόγια πραγματοποιούνται στον Δούναβη, τον Ρήνο και τους παραποτάμους τους κυρίως από τον Μάιο μέχρι τον Νοέμβριο.


Η ξενάγηση στους χώρους του πλοίου «Serenity» δεν ήθελε πολλή ώρα. Σε αντίθεση με τους αχανείς χώρους των κρουαζιερόπλοιων, στα ποταμόπλοια όλα είναι σε μικρή κλίμακα. Ένας διάδρομος, ο χώρος υποδοχής και λίγα σκαλιά με χωρίζουν από το δεύτερο κατάστρωμα όπου βρίσκεται το σαλόνι και η τραπεζαρία. Απολαμβάνω τον καφέ μου καθισμένος στους άνετους καναπέδες, ενώ το πλοίο ετοιμάζεται να σηκώσει άγκυρα για να αποπλεύσει από το Ντύσελντορφ και να διασχίσει όλη τη Γερμανία και την Αυστρία.


Ο υδάτινος δρόμος
Ο Δούναβης είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ποταμός της Ευρώπης (μετά τον Βόλγα). Οι πηγές του ξεκινάνε από το Μέλανα Δρυμό στη Γερμανία, ακολουθεί πορεία κυρίως ανατολική για 2.850 χλμ. διασχίζει αρκετές πρωτεύουσες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης και καταλήγει στη Μαύρη Θάλασσα μέσα από τη Ρουμανία. Στους Έλληνες ήταν γνωστός με το όνομα Ίστρος. Ήταν όριο της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας για πολλούς αιώνες.Επίσης υπήρξε και εξακολουθεί να είναι σημαντικός υδάτινος δρόμος από τη Μαύρη Θάλασσα προς το εσωτερικό της Ευρώπης (και αντίστροφα), καθότι είναι πλωτός στο μεγαλύτερο μήκος του.


Eπιπλέον με την κατασκευή το 1992 του καναλιού Ρήνου-Μάϊν- Δούναβη, έχει ενωθεί με το κεντρικό ευρωπαϊκό ποτάμιο δίκτυο μεταφορών και είναι δυνατό να ξεκινήσει κανείς από τη Μαύρη θάλασσα και να φτάσει στα λιμάνια της Ολλανδίας, του Βελγίου ή ακόμη και μέχρι τη Γαλλία μέσα από αυτό το δίκτυο.Σήμερα διασχίζει ή αποτελεί σύνορο σε δέκα ευρωπαϊκές χώρες : Γερμανία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Κροατία, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Μολδαβία και Ουκρανία.Το δυσάρεστο είναι πως λόγω του μεγάλου μήκους του και της μεγάλης βιομηχανικής δραστηριότητας στις όχθες του, είναι σήμερα ένα από τα πιο μολυσμένα ποτάμια στον κόσμο.Τα ποτάμια και οι παραπόταμοι έχουν διαφορετικό ύψος γι’ αυτό σε κάποια σημεία το πλοίο κόβει ταχύτητα και ο καπετάνιος εκτελεί προσεκτικούς χειρισμούς για να το βάλει σε ένα «locker», μεταξύ δύο φραγμάτων που θα το κατεβάσει ομαλά στο σημείο όπου το ποτάμι χάνει ύψος.



Σε τι διαφέρει όμως η ποταμίσια από την οδική περιπλάνηση και γιατί αξίζει να την προτιμήσεις;Κατ’ αρχάς, δίνει τη δυνατότητα να απολαύσεις τοπία που είναι απρόσιτα από τη στεριά. Οι όχθες των ποταμών της Ευρώπης κρύβουν όμορφες εκπλήξεις. Όπως, ξεχασμένα κάστρα, μικρούς οικισμούς με κουκλίστικα σπίτια, λιμανάκια με ψαρόβαρκες.Ένα άλλο καλό αυτού του ταξιδιού είναι πως, μπορείς να γνωρίσεις διαφορετικές πόλεις χωρίς να αδειάζεις και να γεμίζεις βαλίτσες αλλάζοντας ξενοδοχεία.Σημαντικό πλεονέκτημα των ποταμόπλοιων είναι ότι δένουν σε λιμάνια που βρίσκονται στο κέντρο κάθε πόλης, σε αντίθεση με τα κρουαζιερόπλοια, των οποίων ο τεράστιος όγκος τα αναγκάζει να καταφεύγουν σε εκτός πόλης λιμάνια.Επίσης, η αποβίβαση των επιβατών δεν είναι διαδικασία που κρατά πολύ. Σ’ ένα κρουαζιερόπλοιο μπορεί να χρειαστείς και μία ώρα για να βγεις στο λιμάνι και να περάσεις τις διαδικασίες των λιμενικών η άλλων αρχών.


Στο ποταμόπλοιο αυτή η διαδικασία δεν απαιτεί παρά μόνο δέκα λεπτά.Τέλος, με τα ποταμόπλοια αξίζει το ίδιο το ταξίδι: η μαγεία του να κινείσαι απαλά στα νερά του ποταμού, απολαμβάνοντας τον ήλιο σε αναπαυτικές πολυθρόνες στο κατάστρωμα, να δοκιμάζεις εκλεκτές γεύσεις στο εστιατόριο, να πίνεις το ποτό σου στο μπαρ παρακολουθώντας την κίνηση στις φωτισμένες γέφυρες.Βέβαια μη νομίσετε πως το ποταμόπλοιο μπορεί να συγκριθεί σε πολυτέλεια και ευρυχωρία με τα κρουαζιερόπλοια. Είναι όμοια κι όμως διαφέρουν…

Μαρία Π. ΣΤ2


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου