Σελίδες

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

ΣΥΝΕΝΥΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΝΑΡΗ




1.Που γεννηθήκατε και πότε; 

–Γεννήθηκα το 1790 στα Ψαρά.

2.Πώς και ασχοληθήκατε με τη θάλασσα; 

–Ήμουν γιος ναυτικού και έμαθα λίγα γράμματα στο νησί μου. Ακολούθησα το ναυτικό επάγγελμα των Ψαριανών ξεκινώντας από μούτσος για να γίνω καπετάνιος αργότερα. Όταν πέθανε ο πατέρας μου ναυτολογήθηκα στο μπρίκι του θείου μου του Δ. Βουρέκα .Αργότερα το μπρίκι μου έμεινε εμένα και έκανα πολλά ταξίδια στον Εύξεινο Πόντο. 



3.Είχατε πολύ θάρρος. Αυτό από πού προερχόταν; 

–Το θάρρος μου προερχόταν από την τολμηρότητα και την εργατικότητα που είχα μέσα μου .Είχα μάθει πολλά από απλός ναύτης στις μοίρες του Ανδρέα Μιαούλη, του Γεώργιου Ανδρούτσου και έτσι έγινα σπουδαίος μπουρλοτιέρης.4.Πείτε μας για τις επιτυχίες σας.
–Στις 7 Ιουνίου 1722 πυρπόλησα μαζί με τον Πιπίνο τη ναυαρχίδα του τουρκικού στόλου που είχε καταστρέψει τη Χίο. Τον ίδιο χρόνο με τον Βρατσάνο ανατίναξα το δίκροτο του Τούρκου αντιναύαρχου στην Τένεδο. Το 1824 πυρπόλησα δυο πλοία του Χοσρέφ στη Σάμο και στην Μυτιλήνη. Μια πράξη μου ακόμα, που από άλλους χαρακτηρίστηκε πειρατική, επειδή ύψωσα ρωσική σημαία και εξαπάτησα τον πρωραία του λιμανιού μπαίνοντας μόνος μου και ανατινάζοντας το πυρπολικό το οποίο πραγματικά απείλησε αρκετά πλοία του αιγυπτιακού στόλου στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας τον Αύγουστο το 1824.
5.Πώς νιώσατε όταν καταστράφηκε η πατρίδα σας;
–Ένιωθα πολύ πικραμένος , αλλά δεν έχασα τις ελπίδες μου για τη λευτεριά. 

6.Τι κάνατε όταν τελείωσε η επανάσταση; 

–Η πολιτεία μου στα χρόνια της απελευθέρωσης είχε ως σταθερές αρχές τη νομιμότητα και την υπακοή στην κυβέρνηση. Κατά την επανάσταση των Υδραίων εναντίων του Καποδίστρια εγώ παρέμεινα πιστός στη κυβέρνηση , ενώ μετά τη δολοφονία του κυβερνήτη ιδιώτευσα στη Σύρο και στα Ψαρά. Ο Όθων με διόρισε ναύαρχο και γερουσιαστή.Το 1843 και το 1844 έγινα υπουργός των Ναυτικών, καθώς επίσης και το 1854. Το 1862 όταν ο Όθων αρνήθηκε να εγκρίνει κατάλογο υπουργών μου, προσχώρησα στην αντιπολίτευση και μετά την έξωση του Όθωνα αποτέλεσα μέρος της επιτροπής που προσέφερε το στέμμα στον Γεώργιο της Δανίας.Το1864 και το 1865 ανέλαβα πρωθυπουργός. Τελικά αποσύρθηκα με τον τίτλο του ναύαρχου και ζούσα στην Κυψέλη μέχρι το 1877,όταν ύστερα από λαϊκή απαίτηση, ανέλαβα και πάλι τον σχηματισμό οικουμενικής κυβέρνησης για τη διεκδίκηση των εθνικών δικαίων. 



7. Και τέλος σας τίμησε η πατρίδα για τις υπηρεσίες που προσφέρατε; 

–Ναι. Η πατρίδα μου έδωσε πολλές πολιτικές θέσεις και με διόρισε αρχηγό μοίρας στόλου. Εγώ και πολλοί άλλοι αγωνιστές υμνηθήκαμε από ολόκληρη την Ευρώπη και από τους σημαντικότερους ποιητές όπως ο Βίκτωρ Ουγκό.

Ακύλας Π
. ΣΤ2

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου