Από το 1501 κιόλας, οι άνθρωποι ονειρεύτηκαν μια γέφυρα νερού που να ενώνει τον Ατλαντικό Ωκεανό με τον Ειρηνικό, μέσα από τον ισθμό του Παναμά. Η προσπάθεια διάνοιξης της διώρυγας είχε αρχίσει απ' τα πολύ παλιά χρόνια.
Πολλοί επιχείρησαν την εκτέλεση του έργου, αλλά οι εδαφικές ανωμαλίες, η διαφορά της παλίρροιας και ο κίτρινος πυρετός έκαναν την κατασκευή προβληματική, αν όχι αδύνατη. Έτσι, τα πλοία συνεχίζανε να κάνουνε το γύρο του Κέιπ Χορν, διαπλέοντας 8.000 μίλια παραπάνω.
Το 1881 αρχίζει η προσπάθεια διάνοιξης της διώρυγας από τους Γάλλους. Όμως κακή διαχείριση, η διαφθορά και οι τροπικοί πυρετοί τερμάτισαν άδοξα την προσπάθεια αυτή το 1888.
Το 1904 η αμερικανική κυβέρνηση εξαγόρασε τα γαλλικά δικαιώματα και μια στενή λωρίδα γης, που είχε μήκος 50 μίλια και πλάτος 10 μίλια .
Τελικά το έργο ολοκληρώθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1913. Ύστερα από ένα χρόνο, στις 15 Αυγούστου 1914 η Διώρυγα παραδόθηκε στη διεθνή ναυσιπλοΐα.
Βραβευμένη αφίσα από την διεθνή έκθεση του Σαν Φρανσίσκο. Θέμα: η διώρυγα του Παναμά.
Τίτλος: «Ο 13ος άθλος του Ηρακλή».
Μέχρι το 2000 βρισκόταν υπό την οικονομική εκμετάλλευση των ΗΠΑ. Στρατιωτική σήμερα η διώρυγα του Παναμά θεωρείται ουδέτερη θάλασσα.
Ο καπετάν John Constantine που διέσχισε πρώτος το
κανάλι του Παναμά. Καταγόταν από την Κάσο
και το πραγματικό του όνομα ήταν ο Νικήτας Μαυράκης...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου