Σελίδες

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

22 Σεπτεμβρίου Παγκόσμια ημέρα χωρίς αυτοκίνητα



ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Ποδηλάτες κατέκλυσαν το κέντρο της Θεσσαλονίκης στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας χωρίς Αυτοκίνητο. Οι ποδηλάτες έσερναν φορτηγό που ήταν δεμένο σε δεκάδες ποδήλατα και έκαναν βόλτα σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

Τα ελληνικά “Νούμερα” – Παγκόσμια Μέρα Χωρίς Αυτοκίνητο

Την ώρα που η Ελλάδα απουσιάζει από τις εκδηλώσεις για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδας Κινητικότητας καλούμαστε συμβολικά να αφήσουμε τα πολυαγαπημένα μας αυτοκίνητα(ο πληθυντικός είναι παραπάνω από σκόπιμος)και να κυκλοφορήσουμε στους δρόμους των μεγαλουπόλεων. Άραγε μπορούμε; Έχουμε την παιδεία και κυρίως τις υποδομές για να παραγκωνίζουμε τον σύγχρονο θεό της ελληνικής καθημερινότητας. O νεολληνισμός του Cayenne και του παράνομα παρκαρισμένους μας το επιτρέπουν;

Εργαλείο ή τροχοπέδη; Ευτυχία ή δυστυχία; Χρονική εξοικονόμηση ή σπατάλη; Ποδήλατο ή αυτοκίνητο;

Ας δώσουμε τις απαντήσεις μας όχι μόνο σήμερα 22 Σεπτεμβρίου Παγκόσμια Μέρα Χωρίς Αυτοκίνητο αλλά και τις επόμενες 364 μέρες. Μια μέρα δεν είναι αρκετή.

Ακολουθούν τα ελληνικά “νούμερα”:

· To 2012 το 95% των βασικών οδικών αξόνων θα είναι σε κατάσταση κορεσμού έναντι 55% σήμερα.

· Για το διάστημα 1995 - 2005 τα μηχανοκίνητα τροχοφόρα είναι υπεύθυνα για 19.000νεκρούς, 33.995 βαριά και 240.743 ελαφρά τραυματίες.

· 35.000 οχήματα είναι σταθμευμένα παράνομα καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας.

· Το 2004 δαπανήθηκαν 140.000.000 ευρώ για διαφημίσεις αυτοκινήτων.

· Το 80% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης οφείλεται στους ρύπους των αυτοκινήτων.

· Κάθε χρόνο στο λεκανοπέδιο Αττικής κυκλοφορούν 150.000 νέα οχήματα με τον αριθμό τους να αγγίζει τα 3 εκατ. Ι.X.

· Από το 1990 τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί κατά 190%.

· Η μέση ωριαία ταχύτητα σε κεντρικές αρτηρίες της Ελλάδας από τα 15-20 χλμ. ανά ώρα που είναι σήμερα θα μειωθεί στα 5-7 χλμ/ώρα.

· Για κάθε 2 κατοίκους αντιστοιχεί ένα αυτοκίνητο.

· O δείκτης ιδιοκτησία από το 1996(248) έχει αυξηθεί σε ποσοστό 40% ( 2005, 407)

· Στην μέση εβδομαδιαία χρήση Ι.Χ στην Ευρωπαϊκή Ένωση η Ελλάδα αναδεικνύεται πρωταθλήτρια μπροστά από Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία

· Στο μέσο αριθμός εβδομαδιαίων διαδρομών μικρότερων του 1 χλμ.(και πάλι στην Ευρωπαϊκή Ένωση)η Ελλάδα κυριαρχεί με σχετικό συντελεστή 9. Ακολουθούν χαμηλότερα η Ιταλία με 4 και Πορτογαλία,Γαλλία με 2.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου