Τα
χρόνια μετά την απελευθέρωση σημαντικό γεγονός στην εκπαίδευση αποτελεί η
σύσταση τη ¨επί της Προπαιδείας επιτροπής¨ από τον Ιωάννη Καποδίστρια, που με
τη σειρά της εισάγει την αλληλοδιδακτική μέθοδος (του Γάλλου εκπ/κου Sarazin). Η αλληλοδιδακτική έμελλε να κυριαρχήσει
στα ελληνικά κοινά σχολεία για 50 έτη (1830-1880).
Αλφαβητάριο ¨Πανδώρα¨ (1850-1910).
Είχε την έγκριση του Σουλτάνου για τις τουρκοκρατούμενες περιοχές.
Είχε την έγκριση του Σουλτάνου για τις τουρκοκρατούμενες περιοχές.
Η
πρώτη ανάγνωση γινόταν από τους αναγνωστικούς πίνακες που βρίσκονταν
κρεμασμένοι στις αίθουσες διδασκαλίας.
Σε
κυρίαρχη μορφή αναδεικνύεται τα χρόνια αυτά ο Ι.Π. Κοκκώνης, ο οποίος εκδίδει
τις ¨Πινακίδες¨ ή ¨Νέον Αλφαβητάριον¨ (1840), την ¨Ταχυμαθητική του
αναγιγνώσκειν¨ (1856) και τις ¨Οδηγίες¨ προς τους εκπαιδευτικούς για την
καλύτερη δυνατή εφαρμογή της αλληλοδιδακτικής.
Γνωστά
αλφαβητάρια εκτός από αυτά του Κοκκώνη είναι του Ιωαννόπουλου (Πάτρα), το
¨Απλούν Αλφαβητάριον δια Παιδιά¨ (Σμύρνη), του Σταμτιάδου, του Εριθαλούς, του
Κωνσταντινίδου. Περιορισμένη και διακοσμητική παραμένει η χρήση της
εικονογράφησης. Εξαιρέσεις αποτελούν τα αλφαβητάρια της Σμύρνης και του
Κωνσταντινίδου, στα οποία γίνεται προσπάθεια να οι εικόνες να σχετίζονται με το
περιεχόμενο.
¨Απλούν Αλφαβητάριονδιά τα παιδία¨, Δανιήλ Τέμπλου, Σμύρνη 1834.
πολύ ωραία!
ΑπάντησηΔιαγραφή